Stockholm/ furuvik

 
 
Ett slarvigt inlägg om resan: sthlm- furuvik ( pga mkt lite tid till övers😂)
 
 
Vi bilade ner till Stockholm vilket tog en hel dag. Kennedy sov hela vägen med undantag för matpaus 2 ggr, Michell var supertrött men sov typ inget pga de äldre som bråkade och skrattade om vart annat!
 
John hade bokat ett annat hotell i år då han påstod att Clarion var fullbokat. Kort sammanfattning= aldrig mer!
 
 
Dag 2 gick vi på junibacken. John gick en promenad med Kennedy och vi andra gick in och lekte och åkte sagotåget. (Michell passade in bara bra i år eftersom han har vissa slående likheter med vilda bebin som var en del av temat)
Han var så trött efteråt när vi stod i kön för att hoppa upp i tåget att han grät och skrek men så fort vi började åka och han hörde Astrids lugna trygga stämma blev han som ett ljus.
 
Vi lyssnade också på ett band som spelade jojjelåtar på uteplatsen, Michell diggade som vanligt, men till slut blev han less och tänkte gå upp och gästa lite på scenen och då fick mamman bära in honom igen:)
 
 
 
På kvällen låg jag Kennedy och Michell och svettades när Filippa, Elliot och John var på Gröna lund. Det var näst intill omöjligt att somna/ få barnen att sova, men det gick till slut. Jag tror att ac har olika innebörd från hotell till hotell. Här var det mer åt bastuhållet, lite tvärtom verkade det som.
 
 
 
Nej det är inte jag som ligger på stranden och solar mig i värmen! Det är jag på hotellrummet kl 04:00 på morgonen när det inte gick att sova längre pga värmen och jag var tvungen att gå ut och gå med barnen för att de skulle sluta skrika och kunna somna om. Min tanke var att jag och de små mest skulle hänga på hotellrummet med ac, bada, se på tv och amma. På sin höjd gå ner och fika och vara i lekrummet- helt enkelt bara ta det lungt med tanke på att Kennedy bara var två veckor. Hade vi bott på clarion hade vi kunnat uppfylla dessa kriterier, men här ville jag bara bort och ut från hotellet.
 
 
Innan vi åkte vidare sprang vi en kortis på stan och han med buttericks: elliot skulle ha en "dryckeshjälm" och filippa en flamingoljusslinga:)
Eftersom spökhuset hade stängt då Filippa, Elliot och John kom på grönan under gårdagen och Filippa hade peppat för det så länge, bestämde vi oss, för husfridens skull att hon och John skulle betala in sig dagen efter och bara gå spökhuset innan vi åkte vidare. Då de kom dit och hade parkerat första gången hade de inte hunnit öppna än. Vi väntade och åkte sedan tillbaka och parkerade igen, denna gång satt vi andra i bilen och väntade och äntligen kom de in. Skit i vad inträdet kostar! Nu skulle hon äntligen få gå det där sabla huset. Det var lång kö in och jag satt och försökte uppehålla resten i bilen. Till slut kom de tillbaka. De hade gått in. Och sedan direkt ut igen.
 
Sedan kunde vi äntligen bege oss mot furuvik. Den resan gick också superbra och då vi kom fram väntade världens modernaste och fina stuga! Efter många om och men kom också mamma, pappa och Pontus fram. De hade fått något problem med hyrbilen. Dock var Kennedy trött i ryggen så när vi skulle sätta oss i bilen igen för att åka och äta i Gävle förändrades hela hans lugna uppseende och han började gallskrika.
 
 
Här har vi en av de muntra chaufförerna
 
Dagen efter gick vi in på tivolit och djurparken. Jag tror tivolit fick högst betyg av alla barnen. Till och med Michell var helt överlycklig dock sur så fort vi var tvungen att kliva av karusellerna.
Elliot åker något slags uppskjut
 
pontus och Michell i larven
 
Filippa åker Extreme ( det gjorde INTE jag:)
 
Klassiska tekoppen med mormor
 
Det blev en underbar resa som mamma bjöd oss på för att hon fyllde 60! Vi tackar så otroligt mycket för dessa oförglömmliga minnen💕
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: