Viktuppgång och borttappade hjälmar

I lördags firade vi Pontus och jag sjöng nationalsången under v75 på Travet. Helt plötsligt kände jag hur det retade i halsen och började tokklia i ögonen. Jag har aldrig känt av häst tidigare men det kanske är ytterligare en allergi jag får dras med nu.
 
Idag har vi haft måndagslunch på IKEA igen. Michell var på sitt sämsta humör. ” nej jag vill inte” ”jag tycka om inte IKEA”  ”nä inte köttbullar” osv osv
 
Jag ska strax till Johan och öva lite inför begravning vi har till helgen, sedan är det sista afterworken som jag kör på pipes innan vår/ sommaruppehåll.
Springer runt här hemma som en yr höna och letar efter Elliots nya dyra hjälm som han fick av mormor och morfar. Som han också använt en gång. Och som nu är spårlöst försvunnen. Den är verkligen inte här hemma så vi får hålla tummarna att den ligger hos någon kompis. 
 
Imorgon ska jag på vårdcentralen med två av barnen för att sedan fortsätta resan vidare till sjukhuset med den tredje. Vi hoppas på rejäl viktuppgång hos Kennedy. Blir spännande sedan att se vilken ”ettårs vikt” han får. Så här har det sett ut för övriga på ettårskontrollen:
Filippa: 9 kg
Elliot: 8,5 kg
Michell: 7,5 kg
 
Jag och Filippa 2007
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: