Det var en gång en tavla: Linn Michell 5-4

Jag och Michell har som bekant en ”beef”.
Det handlar om praktiskt taget all inredning och framför allt den närmast han säng. 
 
Det började med den där j....a tavlan som jag köpte och satte upp istället för ”fejk- öppna spisen”. Den svishade han fram och tillbaka längst väggen på kvällarna tills det blev fula märken, sedan började han upptäcka att han kunde slita ner den istället. 
Så... jag kontrade med att spika fast själva bilden inuti med två spikar. Varpå han ändå lyckades slita ner ramen på golvet så att den gick sönder. Då svarade jag med att  500 spikar direkt in i ramdelarna och väggen vilket verkade fungera ett bra tag...... tills jag kom in en dag efter lunch- vilan och såg att han slitit ut planchen samt gjort om den till pyttesmå konfetti som låg i hela sängen OCH att han slitit ut ramen ur väggen från alla 500 spikar för att sedan dela upp även den i flisor. 
Efter detta lilla ”missöde” som vi kan kalla det, när tavlan var bort om all räddning och jag tappat förståndet helt och slitit mitt hår som förövrigt blivit grått på kuppen ( inte bildligt talat dock😂) så var jag ju tvungen att komma på en lösning som han inte skulle kunna förstöra:
( förmodligen kommer han väl ändå på något sätt som är omöjligt för precis alla andra)
 
 
 
 
Snyggt va?! Tillverkad i ren och skär ilska.....
 
 (Ni ser bokstäverna ovanför tavlan? Dessa har nu också åkt ned och demolerats en efter en. Så än har jag inte vunnit. Fasen också!)
 
Nu är snart detta höstlov till ända. Jag tycker det har varit stor skillnad att vara hemma själv med alla barn nu jämfört med hur det kändes i somras när Kennedy var nyfödd. Det har gått helt okej faktiskt och då har ändå barnen haft massa kompisar här också. Imorgon är det roliga städ- dagen och sedan ska jag träffa Verra på kvällen och ha roligt! På fredag ska vi göra något tillsammans som att gå på biblioteket. Lördagen blir kantad av kalas och sedan har vi ju söndagen som består av en 8 timmars arbetsdag av tvätt. Ja. Det är helt sant. Och ofta hinner jag inte ens klä på mig under hela dagen. Kommer ett utförligt givande inlägg om tvätt- fenomenet inom kort. Så håll till godo!
 
Jag har också glömt att berätta om förra veckan då jag var och hälsade på en kär gammal vän som jag inte träffat på såååå länge. Och det var precis som förr( förutom att en massa barn tillkommit😂) 
obs tillbaka till 2007- bilder!
 
 
 
Alltså detta gäng.... Va kul vi hade! Och Filippa var alltid med. 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: