Lördag/ sönda- från det ena till det andra

OMG vilken helg!
Lördagen var också ett litet pussel som till slut gick ihop och blev hur bra som helst.
 
-upp 06 sedan följde alla vardagsrutiner som frukost, lunch,påklädning etc. John var borta och sprang mara.
- Mamma hämtade Kennedy och sedan kom Lena och var med Elliot
- kl 12:30 skjutsade jag Elliot och kompis på kalas
- Sedan vidare till fabriken för soundcheck och rep eftersom det var första gången majoriteten av kvällens banduppsättning träffades!
- kl 17 var vi klara och jag skyndade hem för att skjutsa Filippa till ett kalas som egentligen började 17
- 18:00 ca åkte jag hem till mamma och pappa för att mata Kennedy och hann som tur var äta lite middag
- Till sist hem igen 19:30 för dusch, smink och ombyte
- Kl 22 var hela bandet på plats på fabriken där det var 50 års fest!
 
Alltså mitt hår!! Det blir bara tunnare och tunnare ( löshåret alltså)  Jag blekte det nämligen vilket det inte verkade tycka om riktigt så nu är det nog dags för att ta ut det gamla och sätta in lite nytt och fräscht!
 
Hur kul som hellst med spelningen iaf! .....  jag som nästan lagt av med musiken helt fick en nytändning.
Detta var något helt nytt för mig som nästan enbart varit inkörd i rock och blues. Vi spelade allt från nyare pop till Elvis. Jag tycker att det är så utvecklande att få göra lite av varje. Därför är jag så glad att få medverka i allt från kyrkliga sammanhang till trubadur spelningar och gig med fullt band.
 
 
 
 
Jag hann nästan inte bearbeta kvällen nästa morgon som man brukar göra, för sedan var det direkt dags för tvättstugan vilket tar en full arbetsdag. No kidding! Dessutom var tvättmaskinerna dåliga och lämnade tvätten plaskvåt, tummlaren var helt trasig vilket resulterade i att jag efter fyra timmar där ute fick ta in två maskiner med blöt tvätt som inte hunnit torka! 
 
Söndag är också hårtvättens och nagelklippningens dag och sedan brukar vi avsluta med familjemöte för att gå igenom den kommande veckan och så var även fallet denna söndag. Slår verkligen ett slag för familjemötet. Det blir så tydligt för alla vad som komma skall och man kan planera upp matsedel som passar alla. För tillfället är det de stora barnen och vi vuxna som har mötet kl 19:30 då de små har gått och lagt sig så då får vi även tid att umgås och ha avsatt tid tillsammans. Det kan bli diskussioner men oftast blir det faktiskt många skratt eftersom alla är så trötta😅
 
 
 
Så jag sammanfattar helgen med att jag gått igenom ytterligheter. Man får då verkligen inte drömma sig bort om det ljuva livet någon längre stund då blir man direkt nedtagen på jorden igen och genast inkastad i tvättstugan😂
Men jag gillar det!
 
Ps lämnar denna lapp till beskådan för de lärare som klagar på mina barns handstil: Det är mitt fel!😂
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: