Maraton borta och hemma

Vi är inne på den årliga maratonhelgen!
I fredags åkte John till stockholm för att springa. Innan det hann vi dock med Filippas uppträdande på Gammlia och sedan glasögonprovning på Guitars. Köote också de fina glass-dressarna till Michell och Kennedy.
På ivällen blev barnen bjudna på middag hos farfar och Lena.
 
 
 
 
I lördags fyllde John år dessutom (ja alltså igår) åkte vi på Ikea för brunch och sedan vidare på kalas. Vi avslutade dagen i lillstugan. Michell och Kennedy sov inte på hela dagen såklart. Inte natten heller för Kennedys del för han hostade hela tiden. Natten som Kennedy hostade hände en sak som jag inte kan förklara. Jag la först Michell och när han somnat rullade jag in Kennedy i sin säng ( som jag hade tagit ut i vardagsrummet) Jag släckte allt och drog för fönsterna som vanligt. När jag under natten går in för att hjälpa Kennedy med hostan ser jag att hans lampa är tänd. Det är en bokstavslampa som hänger väldigt högt upp. Det är omöjligt för honom själv att nå dit och ända sättet för Michell att tända den är om han står på Kennedys sänggavel vilket han inte gjort eftersom han inte tar sig ur sin säng. Och innan stod ju inte äns Kennedys säng där. Vet inte vad jag ska tro om detta men så var det i alla fall. Förmodligen finns det ngn logisk elektrisk förklaring.
 
Nu ser man inte just Kennedys bokstav på denna bild men den sitter på samma höjd fast på motsatt sida.
 
 
Idag har det varit full rulle eftersom jag fortfarande är ensam. Filippa har varit på fika med farfar och Elliot ska på bio. Jag ska försöka styra upp tvättstugan ändå men det blir väldigt krångligt när jag är själv och jag har  sjukt lite tvättmedel kvar. Nu är det dock mellis och sedan är d bara att börja förbereda för middagen. 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: