#metoo

 

 

STORM IS COMING!

There’s nothing you can do about it

We have been waiting way too long for anyone to take this away from us again

there’s nothing you can do or say anymore

as soon as you realize that, you will have to surrender

WE WILL NOT BE QUIET

WE WILL NOT BE PLEASANT

WE WILL BE HEARD

 

 

 

 

 

Något har hänt. Det skedde över en natt. Förändringen inom mig är fatal.

Det är som att befinna sig i ett chocktillstånd: jag har gråtit, skrikigt, funderat, vankat av och an.

Jag har till sist äntligen till fullo tagit mig själv och mina känslor på allvar. Utan filter, utan kompromisser, utan förnuftighet om hur jag bäst borde agera för att inte ses som obekväm. Jag har rannsakat allt, skalat av och inuti kärnan hittat den verkliga personen utan dessa gravt invanda mönster från det förtryck jag fått leva under i hela mitt liv bara för att jag föddes med snippa.

 

Från barnsben, ( dagis som det hette) där pojkarna tydligen var kära i oss flickor då de misshandlade våra kroppar och de vuxna godkände det genom att skratta och ”förgulliga” det som gjorde ont på oss. På huden, under huden, i själen.

I tonåren där jag gick helveteskorridoren fram och likt ett tv- spel försökte ducka för faror som snärt på rumpan med linjal, ned- dragen med våld i någons knä, bedömd, utstirrad, fasthållen. Game fucking over. VARJE. JÄVLA.GÅNG!

Återigen med godkännande med hjälp av de vuxnas frånvaro. Jag kommer inte ihåg en endaste liten gång någon vuxen reagerade eller såg detta som ett problem som borde adresseras. Jag gick där, drog in magen, hoppades att jag inte såg fel ut på något sätt och att jag klarat mig med bedömningen godkänd av juryn som bestod av det gäng killar som satt med manspread värre än en jvla split.........

 Det finns i senare perioder händelser som eskalerar och blir värre och värre eftersom jag tidigt lärt mig vad jag är till för, vad mitt tydliga syfte i livet är, utifrån de speglingar jag gjort mot de vuxnas agerande i skolans värld. (Ja alltså agerande lika med NOLL) Ett antagande är samtidigt att de unga killar jag råkat ut för fått sitt beteende socialt accepterat av samma anledning.

På grund av samhällets värderingar och förväntningar på mig som snipp- bärare har jag fostrats till att TRO att det jag vill och det som är viktigt för mig är att bli godkänd och omtyckt av det motsatta könet och i och med det vara tillfredställande för någon annan.

Ge med mig, acceptera. 

Det kanske är detta Höglund och många andra har svårt att förstå då hon pratar om ”vilja”. Denna låtsas- vilja, en struktur som är uppbyggd utifrån mäns maktutövande i samhället. 

 

Jag lämnar de grövre händelserna osagda för nu.

 

Vi har kommit fram till dagens datum. Den 21 oktober 2017. Jag kommer här med ALLTID kräva min egen frihet och vilja utan undantag. Jag kommer vara så fruktansvärt jvla obehaglig tills den dag då förändrings- arbetet nått fram genom alla tjocka skallar.

 Det kommer inte att bli lätt eftersom jag har fungerat automatiserat på detta sätt så länge, men jag har äntligen fått syn på det, jag har fått syn på ALLT! 

 

 

STORM IS COMING- DEAL WITH IT

 

 

 

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: