Sommaren hittills 2016

Det var så länge sedan jag skrev, har verkligen fått tvinga mig att avsätta lite tid till detta nu. Främst kanske för att få ut lite frustration.
 
Lägenheten är fortfarande inte klar. Det står värmare och upprivet golv i vardagsrummet. Den skitdåliga attityd vi har mötts med från byggföretaget som har hand om detta är bortom alla gränser! Jag är så fruktansvärt jvla förbannad! Föreningens Försäkringsbolag, byggföretag och vårt försäkringsbolag ger oss hela tiden olika besked. Det tycks dessutom vara okej att inom byggföretaget lämna oklara och olika besked från gubbe till gubbe. Någon i samanhanget från försäkringsbolaget är på semester en annan har gått i pension och kan inte ge besked, föreningens ansvarige som borde tagit tag i detta från dag ett ( Då vattenskadan uppkom alltså för 10,5 månad sedan) vet jag inte ens vem det är..... 
Det enda jag med säkerhet kan säga är att detta har skötts uselt redan från första början och att kommunikation är ett begrepp som dessa personer förmodligen aldrig hört talas om. Information om de maskiner som satts in hos oss har också varit undermålig.
Jag hoppas verkligen att alla ni som haft en del i detta strul får känna på hur det är att fly hals över huvud med en 9 månaders bebis och spendera sommaren sömnlös borta på olika dyra hotell och lägenheter.  För det är det jag och mina tre barn tvingats göra bara för att ingen kan berätta hur det egentligen ligger till!
Dom har inte sett det sista av mig än, det kan jag säga. Detta kommer jag inte lämna olöst eller utan kompensation.
Bara att få tag i någonstanns att bo är ju svårt men det har bara förväntats att vi ska kunna flytta från en dag till en annan annars har de beskyllt oss för att inte låta dem göra sitt jobb!!?
 
Jag känner samtidigt skuld över att klaga så här när jag vet att det finns människor som har det mycket värre, men detta är det jag lever i just nu och som gör att mitt liv står på stand by.
Jag är så jkla trött, hjärnan känns som klister och jag vill bara gråta. Hade vi vart gifta hade vi väl skilt oss ungefär 10 ggr under denna process.
 
 
Iallafall så kom vi en dag på att vi hade bokade biljetter till Don Henley ( från Eagles) på globen nästa dag!!! Både flyg och konsert var bokat. Vi stod mitt i byggkaoset och försökte rädda det vi kunde för att få bort så mycket som möjligt, så vi tänkte att vi får bara sumpa dessa biljetter. Då fick vi hjälp av nära och kära med barnvakt som pusslades ihop och skjuts till flyg och vi fick åka på konserten jag och John tillsammans. Det var nog det viktigaste vi har gjort! Vi sov på hotell och gick på konsert helt enkelt och det var första natten utan Michell. Extra plus var att vi i vår svit hade både bastu och bubbelbad så efter konserten roade vi oss med det.
 
 
Detta är John i hotell- lobbyn innan konserten ( som förövrigt var grym)
 
Sedan jag skrev sist har det hänt så mycket att jag nästan inte kommer ihåg men det har bland annat varit skolavslutning. Nedan ser ni barnen avslutningskläder:
 
 
På avslutningsmorgonen ordnade jag champagnefrukost som vi har som tradition i vår familj. Jag gjorde så fint jag kunde trots att övrig lägenhet såg ut som en soptipp.
 
 
 
På midsommarafton var jag hemma i byggkaoset med Michell och monterade i våldet och värmen. Det går typ inte att andas med värmarna på men vad gör man när det bara måste fixas. Pappa kom också och hjälpte till.  Vid 18- tiden åkte vi till Malträsk för lite firande.
På bilden ser ni Michell med sin farfar.
 
 
 
Jag och barnen bodde sedan själva en natt på hotell Aveny i stan under wheelshelgen. Supersvårt att få rum på alla hotell men John hade fixat det innan.
 
Vi gick sedan ner på stan för att se John spela och lyckades se två av hans gig den kvällen! Elliot hade hela utsyrseln: boots, cowboy hatt, cowboy slips, kavaj och skjorta. Det är antingen eller med honom! Antingen adidas byxor hela tiden eller uppklädd till tusen:)
 
 
Kvällen efter som var själva Wheelskvällen hade vi fixat barnvakt och jag och John bodde på Stora hotellet.
Alltså jag älskar detta hotell! Känns som att sova på ett museum.
 
 
John åkte direkt morgonen efter på en liten Sverigeturne på fem dagar. 
Jag bestämde mig för att planera in de aktiviteter som vi egentligen skulle sprida ut över sommaren och ta dem nu istället. För barnens skull, för att de ska få något positivt minne av denna sommar. Jag har försökt ställa in mig på att inte få vara hemma så mycket.
Sagt och gjort så körde jag och barnen till Lycksele och bodde på hotell Lappland. Vi gick på djurparken en av dagarna. Michell fastade för getterna och Filippa och Elliot var mest vid karusellerna. På hotellrummet hade vi en bubbelpool som flitigt användes av samtliga.
 
 
Nu väntar Stockholmresa i fyra dagar. Jag åker själv med barnen, vilket kan bli tufft men det kommer att gå. Vi ska på Grönan och Junibacken iaf, sedan får vi se vad vi gör mer.
 
Förlåt för dåligt skriven och ihopsyressad text. Nu har jag iaf uppderat!
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: