Husdrömmar och barnrum

 
 
Vad har jag egentligen för husdrömmar, kan jag tänka ibland för mig själv?!
Jag tror att jag och John är ganska överäns om att det står mellan två alternativ som vi nog kommer att behöva ta tag i ganska snart. Iallafall inom ett par år!
Antingen blir det ett litet hus i centrala kärnan av stan, typ ett radhus för över 4 miljoner, som det faktiskt kostar. Vi älskar ju att bo i stan och speciellt det område vi bor i nu. Det är lugnt och känns avskilt även fast det är väldigt nära centrum. Eller så blir det ett hus för liknande summa ganska långt utanför stan. Vilket skulle innebära ett riktigt stort hus med stor gård och jättegarage. Som efter renovering verkligen skulle kunna innefatta allt vi vill ha, men som sagt långt ifrån stan. Vi har ju på sista tiden lyckats bli en ganska stor familj:)
 
Tänker iaf visa hur vi valt att nyttja ytorna nu i vår bostadsrätt. Eftersom de stora barnen har var sitt rum och vi vuxna också har vi fått skapa liten lekhörna till Michell av vår "andra" hall. Han kan dock inte sova där eftersom det inte rymms någon säng men  än så länge går det bra att han har sin säng i vårt rum. 
 
 
Detta gigantiska dockskåp beställde jag hem och trodde i min enfalld att det inte skulle vara riktigt så stort! Efter jag lyckats bygga ihop det förstod jag att det skulle ta lite plats minst sagt. Michell kan till och med sitta där inne, men väldigt fint är det iallafall!
 
 
 
 
 
Alfabetsplanschen tycker jag är rolig eftersom den är uppdaterad till ord som dagens barn och ungdomar kan relatera till typ som usb- minne och "padda". Hittade den på gallerix av en lokal konstnär.
 
 
 
 
Och eftersom jag verkar falla för stora saker kan vi ju fortsätta i den stilen. Tadaaaa Låt mig presentera Miffy lampan i xl då såklart. Intryckt i ett hörn i detta lilla utrymme:)
 
Jag har valt att inreda detta krypin i ganska avskalde färger eftersom det går ihop med vardagsrummet och man ser verkligen in från alla håll i lägenheten. Detta är ju de "färger" som går igenom övriga rum så på detta sätt flyter det ihop bra samtidigt som det tjänar som lekyta. Hade nog å andra sidan ändå valt den färgskalan ifall han hade eget rum med dörr:)
 
1 Anonym skriven

Då tycker jag större hus utanför stan! Studio/musikrum/bio el spelrum för barnen måst ju få plats! 😉 / Susanne (som också gärna önskar ett gästrum 😉)

Svar: Ja det känns sjukt lockande! Bara att kunna ha två bilar i garage med verkstad. Oavsett så blir det iaf två våningar vilket innebär barnvåning uppe med tvspel, musikutrustning etc plus att man inte måste städa alla rum för att slippa se röran då man sätter sig i soffan som det är nu:)
Linn Rebecka Lagnemyr

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: