Kan vi byta samtalsämne?

Snälla, kan vi byta samtalsämne? 
SKULLE det gå för sig att prata om NÅGOT annat än hur groteskt stor och tjock JAG är?! ( tydligen alldeles för stor, det måste minst ligga tre st där inne)
Varför inte flytta fokus för en liten stund, vi kan väl prata om hur tjock DU är istället?!
 
Jag må vara gravid, men detta är faktiskt helt sjukt! Jag förstår att man gärna pratar graviditet med en gravid kvinna, men det är en helt annan sak än att döma någons kroppsnormalitet.
Jag blir konstant ifrågasatt och matad med hur STOOOOOOR jag är. Som att jag var nån jvla cirkus-val. ( Finns det såna föresten? .... Då skulle jag vilja ha en isåfall:)
 
Det jag verkligen inte kan förstå är hur andra människor kan tro att det känns bra eller okej för mig att höra om hur fel min kropp är! ( För jag antar att man inte säger något för att få ngn att må dåligt.... eller?)
Det är inte nog med att jag är fruktansvärt less, har tre veckor kvar till beräknat datum, är allergisk, förkyld, ont överallt, känner mig ful och ovårdad och på dåligt humör. Jag ska också behöva höra när ANDRA människor runt omkring har problem med MIN graviditet.
 
Vad vill ni med era påståenden? Vad ska jag göra? Banta?
Detta är mitt fjärde barn och min sjätte graviditet. De andra barnen har vägt 3,1kg, 2,6 kg och 2,5 kg. Sist var jag också stor som ett hus och fick gå och oroa mig för en massiv 5 kg klump pga alla kommentarer ( Alltså helt i onödan) 
 
Med tvåan vägde jag 60kg till mina 166 cm då jag åkte in på förlossningen. Ska det betraktas som ngt bättre eller? Då fick jag nämligen inga kommentarer.
Däremot har jag fått gå och oroa mig för att två av barnen inte växt som dom ska efter de föddes med låg födelsevikt. Jag tänker inte beskylla någon för mina barn väger det dom väger oavsett vad jag ätit: onyttigt, nyttigt, sockerfritt eller socker. Det jag vill komma till är att det kanske finns människor där ute som skulle banta med ett barn i magen av liknande påhopp och då skulle det i onödan kunna bidra till den stress vi har upplevt nu i över ett års tid med Michells viktproblematik. 
 
Jag känner mig riktigt upprörd och ledsen.
Helst vill jag inte ens gå ut eller visa mig för jag orkar inte höra mer om denna outömliga källa till tjat. Jag har givetvis sämre humör och toleransnivå på grund av graviditeten, men just därför borde man väl vara ännu mer respektfull och visa extra mycket hänsyn?! 
 
Hoppas då för guds skull att jag aldrig kommenterat någon gravid kvinna på detta sätt!
 
Så här ser fetgris'n ut som väntar kull på MINST 3:
 
 
 
 
 
Lite övrig uppdatering: Under denna graviditet har jag verkligen fått uppleva att vara just gravid. Allt vad det innebär med alla krämpor och dylikt som jag sluppit de tre tidigare gångerna. Jag har också för första gången fått uppleva känslan av att vara less och inte kunna leva mitt vanliga liv. 
Det känns som att jag varit gravid i 2 år kanske på grund av att det är ganska tätt mellan Michell och denna bebis. Jag var gravid, ammade och blev gravid igen så hormonhalten har väl varit konstant. Fråga dem närmaste runt omkring😂
Jag tror det täta spannet mellan barnen också är anledningen till att kroppen gett upp för länge sedan, den orkar helt enkelt inte mer nu. Jag hann aldrig börja träna eller komma tillbaka till min vanliga vikt efter förra gången så magen har ju sett ut som en gravidmage redan innan jag blev gravid igen. 
Ska inte behöva ursäkta mig egentligen, men det kan ju vara en anledning.
Nu längtar jag bara efter bebis!
 
1 Clara skriven

Jag håller med dig till 100% Jag brukar inte använda ordet hata men jg minns att jag hatade dom som kommenterade min kropp precis hur dom ville BARA för att jag va gravid. Dom förstörde min upplevelse helt och fick mig att må dåligt istället. Vi tjejer får ju kämpa jämt för sån skit. Låt oss va gravida och fokusera på att barnet mår bra. Fan, jag blir förbannad igen när kag tänker på alls kommentarer. Dom kan dra åt h-vete. Dra en fräckis och kommentera tillbaka. Tack så mycket du är inte så liten själv du.

Svar: Haha ja precis, det låter ju helt makabert om man vänder på det!!😂
Linn Rebecka Lagnemyr

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: