Fredag- lekvänliga gig- kläder?!😂

 
 
I kväll spelar jag ganska tidigt mellan 17-19 ca. Oavsett vilken tid jag spelar krävs det väldigt mkt planering och förarbete om jag ska få slippa mjukisbyxor och få på mig nåt smink, men extra mycket då jag ska börja tidigt. Dessutom har man ju andra åtaganden som måste göras.
 
Ja så här kan man ju se ut. När man fått lägga tid på smink och kläder. Misstänker att det inte kommer vara fallet idag dock😂
 
Dagens schema ser ut som följer:
- Upp 06:00 och mata Kennedy
- klä på och borsta tänderna på michell göra välling
- göra gröt och banan pannkakor så de äldre barnen ska stå sig under förmiddagen 
- ta upp Kennedy och klä på honom, byta blöja, tvätta av
- lägga Michell igen
- väcka Filippa och Elliot och jaga på dem lite grann
- dricka vitamindrink och gröt
- KAFFE
- få iväg de stora till skola och buss ( kontrollera borstning av tänder, packning av ryggsäck, frukt)
- lägga Kennedy
- 08:30 städa undan frukost och damsuga ( måste göra det MINST en gång per dag pga sand, grus, löv, smulor etc)
 
-9:30 klä på mig (hinner inte m smink vid detta tillfälle, men måste tänka på att välja kläder som fungerar både till lek och till kvällens gig eftersom jag inte kommer hinna byta om)
- 10:00 ca Michell vaknar, byta blöja, sitta på pottan etc
- 10:30 börja med lunch
- 11:00 lunch
- 11-12 tvätta händer och mun, städa bort lunch varvat med att hjälpa michell m olika saker samt övervaka så att kennedy inte råkar illa ut eller att michell målar om lgh med kritor
-12 kennedy vaknar och äter, byter blöja
-12-13 Preppa mellis till de stora ( blåbärs-smoothie), klä på michell och kennedy ytterkläder
-13 elliot kommer hem, vi går ut ca 1 timma
- 14 mellis, michell kommer måsta sova igen
- 15 fixa nån mat till mig själv, pyssla på m kennedy, kanske hinner smink här, michell upp
-15:30 filippa kommer hem, äta själv
- 16:00 iväg!
 

Nej fan! Nu ser jag att jag inte kommer hinna renbädda! Jag får lägga till det till när jag kommer hem efter spelning......
 
 
 
 
Obs! Bild från ett annat tillfälle då jag skulle sjunga i kyrkan men det blev problem med barnvakt. Då fick vi lösa det på annat sätt och de fick följa med och uppehålla sig i lekrummet. Så småningom kom morfar och satt med dom där.
 
 
 
 
Som sagt: ibland händer det att den lilla virvelvinden kan sitta stilla vid köksbordet med lite roligt material så jag kan stöka bort eller fram och samtidigt vara säker på att Kennedy är utom fara😄
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: