Babyshower (s) Kennedy

 
 
Ja som rubriken förtydligar tänkte jag berätta för er intresserade om de två babyshowers som ordnats under denna graviditet.
Den första babyshowern ordnade jag själv!🙈 Dels för att stilla mitt eget kontrollbehov och min starka förkärlek för stilren dekoration 😂😂, men egentligen mest för att jag ville slå ihop detta event med mitt födelsedagsfirande.
 
Jag skapade innan ett facebook event där jag skötte inbjudning av gäster men där jag också slängde ut lite frågor och ledtrådar kring bebisen i magen. 
Jag ställde frågan om vilket namn bebisen skulle få (eftersom jag visat bilder av barnhörnan där bokstaven K stoltserat i olika vinklar och vrår) samtidigt skvallrade jag om att det var ett unisex namn. Ingen lyckades komma på vilket namn vi valt, dock fanns det alternativ som var nära och väldigt bra så vi får väl se vad det blir i slutändan! Än har vi ju inte träffat honom:)
 
 
 
Sammanställning av gissningar: 
 
- Ida och Emma gissade Kim
- Jossan Stenbom gissade Kalian
- Therese L gissade Kendal
- Ida gissade Kris
 
 
Det rätta namnet är (förståss) Kennedy:)
 
 
Jag råkade ju dumt nog avslöja att det förmodligen var en pojke och vad vikten uppskattats till redan efter tillväxtsultraljudet men gav mig på en gissningslek ang födelsedatum och vikt ändå.
Nedan kommer sammanställningen av gästernas gissningar från båda babyshower"eventen":
 
- Tea tror 25/6-17, vikt 2870g
- Therese tror 25/6-17
- Sus tror 26/6-17, vikt 2666g
- Hanna tror 22/6-17, vikt 2970g
- Verra tror 18/6, vikt 2720g
- Mamma tror 13/6-17, vikt 2680g
- Carina tror 24/6-17, vikt 2790g
- Marit tror 26/6-17, vikt 3100g
-Lena tror 22/6-17, vikt 2825g
- Filippa tror 18/6, vikt 3 kg
 
-Jag (Linn) trodde 23/6, vikt 3,300g
( alt 25 maj 2,4 kg 44 cm på grund av en dröm jag haft i början av graviditeten som också berättade att det var en liten pojke)
Dock är denna mage inte bara stor till måttet som med Michell, den är också extremt tung att bära på, på ett sätt jag aldrig tidigare upplevt. På tillväxtsultraljudet konstaterades lite fostervatten dessutom så då är det väl bara bebis som kan vara anledningen till tyngden. Det som talar emot var att tul visade på bebis på knappt 3 kg om jag gick tiden ut, men jag tror ändå mer på min egen känsla och intuition. Det har också länge känts som att det är på gång och jag har värkar varje dag utan att det händer något. Antagligen sådana omtalade förvärkar som jag aldrig heller upplevt tidigare. Därför tror jag att det kan vara så att kroppen är slutkörd och försöker starta igång något den inte orkar slutföra så jag kanske måste sättas igång för första gången? Vem vet? Därför ändrar jag nu min gissning till:
 
- 30/6-17, vikt 3800g eller 23/6-17, vikt 3500g
- John tror 16/6-17, vikt 2650g
 
Jag och John har också slagit vad i efterhand om 1000kr. Jag tror att bebis kommer väga 3,5 och uppåt, medan han tror under 3,5 kg med något konstigt uttalande om att jag alltid ha varit skitdålig på att känna av sådant?! 😂 Well only time can tell!
 
 
Under kvällen bjöds det på traditionellt fika som marsipantårta (vit såklart:) och kaffe, men även snax och alkoholfri dryck. Dock underströk jag i eventet att man kunde ta med alkoholhaltig dryck om man så önskade eftersom vi skulle gå ut senare under kvällen och kolla in det superduperheta bandet WOLFMAN. Vi hade barnvakt så att jag och John fick tid att umgås också vilket inte är allt för ofta.
 
 
 
 
Lite bilder ifrån kvällen, selfie/ groupieproffs som man är ( alla jvla hattar av😂)
 
 
 
 
Vilka otroligt fina presenter jag och bebis fick, stort tack!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Babyshower nr 2 var inte planerad av mig och en total överaskning! Jag blev så himla glad och vågar väl påstå att en viss Filippa hade ett finger med i spelet. Det började med att John på lördagmorgonen sa att jag skulle vara redo för något vid 13- tiden. Jaha? Tänkte jag, vad kan det nu vara. Trodde att det kanske var någon lunch eller något med honom. När klockan närmade sig 13:00 kom Filippa och hennes faster Hanna in genom dörren. Filippa och Hanna hade kvällen innan sovit över hos Lena och haft tjejkväll så jag tänkte inte så mycket mer på det. Sedan förstod jag att jag skulle åka med dem någonstans och det visade sig vara hem till Anders och Lena. När jag gick in genom dörren såg jag det fina babyshower-pyntet och sedan kom nästa överaskning: min mamma, moster, mormor, Tea och Ella var också på plats! 
 
 
Den klassiska blöjtårtan hade Hanna och Lena gjort själva!
 
 
Så glad att jag som oftast är superdålig på att ta bilder ändå lyckades ta några foton mitt i all överaskning!
 
 
Fantastiskt gott tilltugg och fika!
 
 
Jag fick också presenter både till mig själv och lilla Kennedy, men jag hann aldrig fota dessa. De kommer kanske i senare inlägg. Helt fantastiskt planerat och så kul att jag fick uppleva babyshower för första och sista gången:)
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: