1:a veckan med Kennedy

 

 

Söndag 25/6: Efter förlossningen fick vi åka upp på bb och vänta in läkarkontroll av Kennedy så vi kunde åka hem sedan. När läkaren godkänt honom kom John och hämtade oss och vi åkte på Subway och åt lunch.

 

 

Mamma och pappa hade utöver att ta hand om Michell och Filippa även fixat tvätten... puh! Annars hade vi inte fått ny tid på en vecka och vi hade verkligen slut på rena kläder. När vi kom hem vek jag in det sista och efter en stund kom Verra och hälsade på. Senare under kvällen när Michell somnat tog jag och Kennedy en promenad till mormor på teg.

 
 

 

John började en super- jobb- period direkt efter Kennedy var född så han jobbade typ dygnet runt hela första veckan, med start några timmar efter förlossningen! 

Första natten gick bra även om Michell var ovanligt lättväckt och reagerade på Kennedys ljud. I snitt har han under första veckan sovit 4-5 timmar i streck och sedan ätit för att somna om igen. Dock har jag inte kunnat sova mer än så eftersom det då varit dags för Michell att gå upp efter sin 12- timmars sömn! Det var också väldigt svårt för mig att somna och slappna av de allra första nätterna även om de andra sov just på grund av att jag ville ha koll på andning etc.... 

 

 

På måndagen satt jag med räkningar och försäkringar och passade även på att sova lite under dagen då de två minsta sov.

På tisdagen åkte jag med Michell och Kennedy på BB- hemvård besök. Det tog extra lång tid nu när jag har två barn som behöver bäras. Michell går ju inte riktigt dit jag vill om vi säger så. Jag använde vagn till bilen och sedan i med dem i bilbarnstolar och montera isär vagn för att sedan montera ihop då vi var framme, sjukt mkt jobb för liten resa men då visste jag iaf vart jag hade båda. Tror jag åkte hemifrån 1,5 timma innan bara för att slippa stressa. 

 

 
 
 

Efter bb besöket dom för övrigt gick super åkte vi förbi Guitars och snabbvisade upp Kennedy för Ottiliana. Farmor och farfar och pappa och Elliot var också där. Sedan åkte vi på Ellas 1 årskalas och firade henne med babblarna:)

 

På onsdagen kom Carina förbi och hälsade på oss.

  

 Filippa hade en sovkompis här. De hade tänkt sova utomhus på en annan kompis studsmatta men då klockan närmade sig midnatt ville de komma in:)

 

 

På torsdagen knackade det på dörren och utanför stod Alma med presenter från familjen till Kennedy!

 

John skulle denna dag iväg på en tredagars mini turne kan man väl säga. Innan de åkte kom Uffe, Elin och Charlie och hälsade på. Sedan gick jag och Kennedy och storhandlade. Med vagn. Är så van att ha bilen så jag tänkte inte på att begränsa inköpen. Höll inte på att ta mig hem!!

Filippa hade tandläkartid kl 18:20 så då kom Anders och följde med henne eftersom det var just precis när Michell gått och lagt sig. Sedan kom Ottiliana förbi efter jobbet och hälsade på. Vi pratade i flera timmar, tror klockan var närmare 11:30 när vi avrundade och det var så himla kul! Filippa hade också sovkompis denna natt.

 

 

På fredagen blev vi bjudna på middag på Teg hos mamma och pappa. Inger kom också förbi och vi pratade om hur roligt det var att hon senast i söndagskväll då vi träffades sist frågade om jag kände att ngt var på g och jag svarade nej eftersom jag inte kände något. Morgonen efter var han född. 

Så småningom gick vi ner på kajen och kollade in Svenne Rubins. Elliot ville hänga på Sparken så det var ju lämpligt. 

 

 

På lördag var det wheels och vi gick till området och kollade på bilar och cover kings under dagen. På kvällen promenerade vi till stan och såg samma band på hundras uteservering. Där träffade vi också Maggan. John kom äntligen hem under natten. 

 

 

På söndagen hade vi tvättstugan igen. Ordningen återställd!👍🏻 John tog med sig tre av barnen på brunch hos Anders och Lena så att jag och Kennedy fick styra upp tvätteriet i lugn och ro.

 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: