Hejdå musik, det var ganska trevligt iaf

Jag är så sjukt less på mig själv!
Alltså spyless.
Varför gör jag inget?!
Varför sitter jag här "apatisk" dag efter dag och gnäller inombords utan att lyfta ett finger?!
( alltså jag gör ju saker. In fact jag gör alldeles för mycket saker, men inget för att åtgärda problemet/ - en)
 
Jag har tappat bort mig själv helt och hållet och det är inte likt mig att inte styra skutan rätt då det svajar!
 
Detta är alla delar som man skulle kunna säga är problematiska:
 
1 Min kropp:
Min vikt för det första. Övervikt, vilket alltså betyder riskzon för diverse oattraktiva sjukdommar. Nu tänker (kanske) någon: "ja men du har ju nyss varit gravid, det är bara dom där gravidkilona som sitter kvar" .
Men nej, det är inte gravidkilona som sitter kvar. Dom tappade jag rätt snabbt. Jag var normalviktig redan efter några månader. Detta är något annat. Kanske resultatet av intagande av godis varenda jvla dag under denna sommar pga stress (antar jag.) Har ju levt så förr under de senste åren utan att gå upp ett gram, men det är den enda anledningen jag hittar nu iaf. Vilket gör det ännu mer pinsamt nu när man inte ens kan skylle på graviditet och amning. 
problemen blir ytterligare att jag inte kan ha något plagg från mina fyra fullproppade garderober pga detta. Jag har köpt några nya, tills vidare, men det ser förjvligt ut hur jag än vrider och vänder i spegeln. Och tillsvidare?! Vad fan menar jag med det?! Tills tingeling kommer med ett jvla trollspö och trollar bort 50% av kroppshyddan eller?!?!
Jag har inget problem med stora människor, det är absolut inte det det handlar om, men jag har problem med att jag inte känner igen mig själv. Jag har en bild i mitt huvud av personen jag alltid varit och blir ärligt talat CHOCKAD när jag går förbi en spegel. För det är inte jag! Sjukt obehaglig känsla när verkligheten inte stämmer överens med bilderna i mitt huvud.
 
Och detta för oss vidare till...... trumvirvel:
 
2) Håret:
Fy fan, säger jag bara. (Sorry, glömde varna känsliga läsare för extremt mkt fula ord och svordomar i detta inlägg, inte försent att sluta läsa dock)
vad är detta för jvla fruktnsvärd frisyr. Vad tänkte jag?! Varför gjorde jag detta mot mig själv?!
Jag ska beskriva den för er så att ni förstår.  Det är en tantfrisyr. En frisyr som gamla alt äldre klipper till då de nrmar sig nån slags ålderskris. Tänk, stubb där bak och några stripiga långa hårtestar framåt ansiktet. Och är hårtestarna vid fejjan jämna?! Svar: Nej. Självklart inte. De är kortare där fram som en page och blir sedan längre för att sedan bli kortkort där bak.
Jag har gjort bort mig hårmässigt många ggr. Missförstå mig rätt,  men alltid på ett sätt så att jag har kunnat ha håret på något sätt som går an. Denna gång är det kört hur jag än gör.
Jag kan inte sätta upp det, jag kan inte ha det utsläppt, jag kan inte ha mössa och inte sätta i löshår.
Detta blev resultatet efter ett frisörbesök då hälften av håret på ena sidan flög sin kos. Det gick av och jag tänkte att då klipper jag av det så jag slipper ha tunt. ( obs, hade vart bättre med långt och tunt. Då hade löshår och uppsättning iaf funkat) 
 
Jag är medveten om att det finns människor som skiter i sådant, de bryr sig inte och mår heller inte dåligt över det, det är fantastiskt för dem men sån är inte jag. Jag brukar vara jvligt noga med att utsidan speglar den jag är och jag tycker det är viktigt. Just nu gör den tyvärr inte det, den speglar fan exakt allt som min personlighet inte är. 
 
3) Ansiktet:
Jag har aldrig varit nöjd sedan jag fick ett slag över näsan som resulterade i en bulle på näsryggen men nu inser jag ju attdet är långt ifrån det ända problemet.
Att jag dessutom inte har råd att fixa fransarna eller en ynka spraytan längre gör ju inte saken bättre. Och varför har jag inte det?! Varför får John jobba dygnet runt och jag gå runt som en annan hemmafru och blir försörjd av min andra hälft, undrar ni (och lite jag också)
 
4) Musik:
Jo, för ALLA, musik-jobb som jag blivit lovad under höstterminen har uteblivit ( alltså jobb som ligger på tider då jag kan ta mig iväg utan Michell) jobb som skulle säkra min ekonomiska situation fram till jul. 
Bara sådär, trolleri trollera, BORTA utan någon som hellst förvarning. 
Efter alla dessa år i branschen är detta vad jag är värd.
Inte ngn slags uppgradering beroende av den utveckling och proffesionalitet löntagaren uppvisar här inte. För så mkt vågar jag påstå; jag är inte SÅ sjukt dålig som musiker😂😂
 
Alla säger att det bara är att acceptera att det är såhär det ser ut.  Jag är absolut inte intresserad av att försöka ändra på något eller gnälla och smutskasta jag vill bara tydliggöra att jag inte vill vara med längre. Det är så här det kommer att vara så jag inser att det personligen inte kommer att fungera för mig.
Efter jul är det definitivt. Tack och hej, det var trevligt att träffas! 
 
Jag kommer alltid att hålla på med musik givetvis, men inte på det här sättet. Detta kanske är bra på nåt sätt att det blev ett så här tydligt slag i ansiktet. Jag kommer ju se till att aldrig sitta i den här ekonomiska situationen igen iallafall. Det kan jag ju lova. Sedan kanske jag äntligen kan få tummen ur och sätta igång med skivan ( vågar inte ens nämna det ordet längre.Har sagt det FÖR många ggr under de senaste fem åren)
Jag har ju egentligen aldrig behövt eller hunnit reflektera över något i mitt liv som musiker. Allt har ju bara rullat på och jag har bara hängt med, jag har bara åkt på tåget och gått med på allt utan att ifrågasätta eller reflektera. Jag är inte äns dokumenterad någon stans; jag har inte behövt bry mig om någon hemsida, inte ett enda klipp på youtube har jag lagt ut, ingen inspelning över huvud taget har jag gjort, inga foton eller något finns att tillgå. Det har bara rullat på ändå. Det kanske är dags att börja fundera på vad jag vill nu istället.
 
Jag kommer helt enkelt göra som de flesta andra människor och fortsätta jobba på mitt vanliga jobb där jag får betalt samma datum varje månad för den ansträngning och engagemang jag visar. Har jag ngn tid och ork över kommer jag sedan jobba med musik på mina egna villkor. 
 
 
 
 
 Blablabla så nu är det färdig- gnällt... nästa gång kanske jag lösningen på de andra problemen också👍🏻
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: