SuperVecka!

Igår var vi iväg på Avion för att shoppa lite med Susanne. Till en början var det bara jag, Michell och Susanne, men då de äldre barnen slutat skolan åkte jag och häntade dem också.
 
 
Michell fick sig äntligen en giraff att tugga på och Filippa och Elliot shoppade loss på Toys R us. 
Jag köpte lite kläder åt mig själv att ha till helgen. Är så peppad och glad över att vårt lilla gäng ska få träffas och gå ut tillsammans. Egentligen skulle jag åka till Skellefteå, men nu blev det skellefteå som kom hit istället:)
 
 
Idag har jag mest varit chaufför och kört Filippa med kompis hem till oss. Elliot har varit på cruising- runda med farfar och nu är alla samlade hemma igen. De har två lediga dagar nu från skolan. Det är kul att få ha dem hemma lite mer, även om de mest är med kompisar och ute och leker känns det roligare och livligare när de är hemma. Ska bli så skönt när de får sommarlov. Om jag inte missminner mig är skolavslutningen måndag den 13 juni. 
Det har varit så otroligt varmt och skönt ute de senaste dagarna! Barnen har sprungit runt på gården och haft vattenlekar och inga jackor, mössor eller vantar har behövts.
Michells vita converse passar äntligen. Tur att han inte går än för då hade de förmodligen inte varit vita särskilt länge. Själv går jag dessvärre runt i mössa eftersom mitt hår ser för taskigt ut så jag håller på att svettas bort. Ska sätta om håret ikväll när de stora också somnat. Michell sover sedan 18:00.
 
 
Det ända som är jobbigt med våren just nu är att jag blivit superallergisk från en dag till en annan. Medicinerna och ögondropparna hjälper ingenting. På natten kliar jag mig omedvetet i ögonen så att alla lösfransar ligger på kudden morgonen efter. Detta är något jag glömmer bort att jag drabbas av varje år. Går och längtar till vår och sommar och när jag väl är framme så måste jag typ ligga inne hela dagarna under en filt. Lite samma fenomen som med myggorna.
Jag tänker alltid på midsommar som någon slags rosenskimrande varm drömnatt då vi går utomhus i klänning och shorts. När midsommar väl kommer fryser vi ihjäl i våra klänningar och shorts eftersom det teoretiskt sett är lika många grader då som det är på nyårsafton. Det hjälper inte heller att klä på sig eftersom myggsvärmarna kläcks och vi måste sitta och frenetiskt vifta med armarna framför ansiktet för att inte bli bitna tusen gånger. Dessutom älskar dom mig!
 
Här är hårbild innan jag satt om löshåret ( och innan smink, kläder och allergimedicin:)
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: