Festliga högtider

 
 
Jag älskar ju högtider och tycker att allt som kan firas bör firas.
Till helgen var det Eurovision och det tog vi såklart på allvar med glitter och glamour! Dock somnade jag vid 21:30 och sov från och till under sändningen men ändå, vi hade i alla fall silvergirlander och tusen olika sorters snax.
 
 
 
Babyshower är ju en annan slags högtid, och jag menar vem gillar inte att köpa presenter, bakverk och Pynt till bebisar?!  Det finns inget roligare och det finns ju så mycket att välja på. Tyvärr hade jag ingen baby shower för någon av mina barn, men dop däremot är något vi haft alla tre gånger.
 
Filippas dop hade rosa som tema eftersom hon hade rosa band på klänningen, på Elliots dop var det guld som gällde och på Michells dop hade vi silver som grundläggande detalj. Det är därifrån jag kommer att visa lite bilder.
Vi döpte honom i Tegs kyrkan och hade mottagningen på It's Only Rock 'N' Roll som är Johns gamla restaurang. Vi hade 80 gäster inbjudna och 60 av dom kunde komma.
 
 
 
 
Jag sjöng på de andra barnens dop så jag var ju tvungen att göra det denna gång också. Det där kan man ju i dagens "lagom- sverige" diskutera men det kändes ganska fint att sjunga och spela istället för att exempelvis läsa en dikt, eftersom det är något jag kan bättre.
 
Tårtorna bestod av gitarrer bakade av en jätteduktig tjej som heter Tove. Den svarta Explorer- tårtan var egentligen till Elliot eftersom vi passade på att fira hans 7 årsdag samtidigt och den vita Les paul- tårtan var till Michells ära. 
Till dukningen hade vi vita och svarta ballonger, vita dukar på borden med stora silver- kandelabrar på samt silvriga pärlband på varje bord. Det fanns olika sorters tårtor, chokladbollar, saffransbullar, pepparkakor, olika andra sorters kakor, saft samt kaffe och te.
 
 
Michell döptes i december då han var ca 2, 5 månader, Filippa döptes också i December i samma ålder och Elliot döptes i Mars och var 3 månader.
 
 
Nu går planerna varma inför Michells 1 årskalas i September, Filippas 10 årskalas också i September och Elliots 8 årskalas i December! För de stora barnen lutar det åt något öppen- scen upplägg där det finns möjlighet att både vara åskådare samt artist. Till Michells ett årsdag skulle det vara kul med något fantasi- tema med pronsar, prinsessor, slott och drakar. Vi får väl helt enkelt se vart det bär hän, det är ju ett tag kvar. 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: