Uppdatering från kaos

 
Tänkte uppdatera kort ang renoveringen som ju skulle vart klar för bra länge sedan. När vi kom hem efter TVÅ veckor ( blev lovade 1 ) upplystes vi om att fukt tydligen var kvar så det var bara att riva upp vardagsrumsgolvet igen. Bort med soffan, alla möbler etc! 
Vi har ingenstans att vara på dagarna, överallt är det värsta dödsfällorna för en liten bebis. Vi kan knappt gå i lägenheten för alla flyttade möbler och skit. Jag ville så gärna hem för alla kläder började ta slut och vi ville få hem allt skolmaterial och kunna komma oss in i garderoberna, men så här går det inte att leva. Vi får se hur vi löser den biten.
Det skulle minst ta två veckor att torka upp med värmeplattor och med tanke på all tidsoptimism vi tidigare stött på i detta ärende skulle jag mer tippa på en månad.
 
Idag har jag försökt börja få i ordning garderober. Jag hann en. Resten av tiden består ju av dommarlov: dvs laga mat, diska, laga mat, skjutsa, träningsr, cuper ja nämn något vi inte har för tillfället.
Dessutom har den annars så fridfulla michell fått någon slags dietistdryck för att gå upp i vikt som gör att han spyr ner sängen flera ggr / dygn och vägrar äta mat och sova på dagarna. Va fan är bättre: att han är liten och mår bra eller att han går upp i vikt men allmänntillståndet är skit?!
 
Nu återgå till arbete, klart slut.
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: