Jul, jul......

Jag brukar älska julen! 
Ja, Jag är personen som köper julpynt i oktober och börjar lyssna på julmusik i november. Alltså officiellt. I verkligheten börjar jag efter semestern någon gång😂
 
Men denna jul tar ändå priset som den sämsta i manna minne. Jag har i sten försökt att skapa julstämning; det har bakats och sjungits och varits på julbord och konserter, men det har varit tung- rott. Allt har liksom gått emot på något sätt och blivit fel.
 
Det verkar dessutom som om vi kommer att vara sjuka på julafton. John har legat sjuk hela veckan så jag har mer eller mindre varit ensamstående med ett extra barn. Jag är trött, på dåligt humör och har inte varit iväg och träffat en vettig människa på jag vet inte hur länge. Det finns helt enkelt ingen julstämning hos mig hur hårt jag än försökt.
Toppen på isberget är ändå beskedet om uppsägning från min arbetsplats......
Så nu tänkte jag ge upp. Jag skiter i julen, jag har ingen lust med den längre. Det är första gången i hela mitt liv som jag känner så. Jag var såååå nära på att riva ner julpyntet och slänga ut granen i förrådet igen så vart man av med skiten och påminnelsen om hur dålig den varit. Om det inte varit för barnen hade jag gjort det!
Nu får man väl bita ihop istället.
 
Trodde ALDRIG att jag skulle säga det, men nästa år vill jag åka utomlands. Och nej inte till norge eller finland, utan till ngt ställe långt bort utan jul så jag slipper komma ihåg känslan som denna jul medfört
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: