Grattis Sverige på dagen!

Vi firade med den årliga glasshinken på glassgumman!
 Denna gång åt vi upp allt så nästa år blir det två!😂
Filippa fick åka med en kompis på kosläpp.
 
 
 Nu ska sista läxan innan sommarlovet göras, sedan är det ledigt i två månader! 
 
Dessvärre är inte lägenheten lika klar som vi hoppats på så allt blir fördröjt. Jag är fruktansvärt less speciellt nu eftersom allt ska avslutas och hämtas i skolan, det ska med låneböcker och brännbollskläder och andra till behör som ligger nerpackade i någon låda någonstans etc etc
Jag vill bara in i lägenheten så vi åtminstone kan ställa tillbaka möblerna och packa in kläder och grejer på rätt ställen. Det är så sjukt mycket kvar som ska göras efter det också:
 
- spackla och måla två väggar ( Tar MINST 2 dagar eftersom det ska torka och sedan har jag barn hemma)
- kanske ska köpa rätt färg och material som penslar etc också?!?!
- måla övriga golv och lister liknande (2-3 dagar... vart ska vi bo då?)
- borra fast alla våra platsbyggda garderober och andra förvaringsmöbler i väggar ( räknar med 2 kvällar eftersom han jobbar på dagarna)
- barnsäkra allt ( lätt 2 dagar, så krångligt med alla dessa små skruvar och luckor)
- åka på IKEA ( kommer ta 1-2 dagar beroende på hur mkt som jag glömt)
- montera ( 2 dagar minst!)
- köra bort allt skräp, sälja bort överblivet och sådant i förråd
- slita upp buskarna
- köpa material
- bygga större altan
 
Det är då lätt mer än två veckors jobb och man ska vara på sitt vanliga arbete på dagarna så för mig och Michell blir det då ingen midsommar då jag tänker få detta klart. Det är nu eller aldrig!
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: