Vardagspussel och mini- skor

 
 
 
Tiden går så fort att jag nästan inte hänger med! Snart är Michell 7 månader. Jag har haft fullt upp senaste veckan med studioinspelning, spelning, rensning av förråd och massa andra saker som är utöver det vanliga vardagliga. När man har en 7 åring, 9 åring och en 6 månaders hemma består vardagen mest av att laga mat, diska, laga mat, diska, laga mat, diska, städa ( framförallt damsuga har blivit min nya hobby, kör säkert 2 ggr per dag) hämta, lämna, läxor, söva, byta. Då blir det inte så mycket tid över till annat så allt sekundärt har liksom lagts på hög som ett slags stressmoment som aldrig blir gjort. Förra veckan la vi alltså in en högre växel och fick jobba bort lite sådana grejer. Skönt bara att kunna komma sig in i förrådet igen och hämta det man behöver!
Anledningen till min damsugarmani är att det dras in massa sand och grus hela tiden och är det inte det så är det hårstrån och damm som ligger precis där Michell ska leka. Har funderat starkt på en robotdamsugare. Någon med erfarenhet? Tar en sådan även upp sand och grus?
 
 
I fredags träffade jag min vän Ida och hennes gulliga dotter Astrid, i lördags var hela familjen på badhuset och idag är det stora tvättdagen igen. Jippiiiiee!
Som vanligt har jag inte tagit en ända bild, måste verkligen bli bättre på att föreviga sådana viktiga stunder! 
 
 
Michell har fått nya converse- skor i stl 17 som är lite stora än. Alla barnen har var sina sådana par sparade i ett tittskåp på väggen i deras rum. Måste bara hitta ett likadant skåp till Michell sedan. Var ju några år sedan Filippa och Elliot fick sina, men jag tror att jag köpte dem på gallerix. Hittade också ett par skor i stl 10 på hm. Ett tips för er med barn som har små fötter. 
 
 
 
 
 
 
Här är en av Michells vår outfits. Han kommer nog kunna ha bomberjackan ett bra tag. Fortfarande passar overallerna i stl 50. De är nu precis, vilket jag tycker är smidigt och bra om han vill stå, sitta, "gå" och spännas fast i bilstol. Det har varit jobbigt att overallerna hittills varit så bylsiga och stora i armar och ben. Jackan, mössan och scarfen kommer från Åhlens som jag tycker har så mycket fint!
 
 
 
En annan storfavorit är denna vita dress från Kappahl?! Vi har den både i stl 62 och 68. Jag trodde jag skulle använda mycket av Elliots gamla kläder som var väldigt färgglada men med Michell har jag fastnat mer för vitt och ljusgrått istället.
 
 
1 Anonym skriven

Ida o Anders har en sån dammsugare vet jag! Du får intervjua dom! ☺ / Susanne

Svar: Jag tror att de är nöjda med den!
Linn Rebecka Lagnemyr

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: