Livspussel

Michell har ju alltid sovit bra på nätterna sedan han föddes. Första veckorna vaknade han och åt efter 5-6 timmar, det blev en gång per natt då, men redan innan 2 månader började han sova 10-12 timmar per natt vilket såklart har inneburit normal sömn för mig! Yihoooo
Dock drabbades han av hosta för några dagar sedan och så fort han sedan somnat började han hosta och gråta och så har det hållit på i två nätter. Jag blev så trött av dessa två sömnlösa nätter och förstår nu verkligen hur tur och bra vi har haft det! Detta har ju gått över i och med att hostan försvunnit men jag kan inte föreställa mig hur trött man skulle vara om man hade ett barn som aldrig sov bra. Så stor eloge till er som har små som har ont i magen eller bara helt enkelt är pigga när det är dags för föräldrarna att sova!
 
7 månader har han också hunnit bli denna lilla kille!
 
 
Förra lördagen för en vecka sedan firade vi barnens morbror alltså min lillebror som fyllde 30 år, sedan hade Filippa och en kompis arrangerat en spelning på Kulturgaraget. De gjorde all förberedelse själva utan att vi egentligen fick veta något. De hade tränat in två låtar en dans och ett mellansnack under en vecka, bokat lokal, tillverkat och satt upp affischer, tillfrågat ljudtekniker ( som dessvärre inte hann komma) men ändå, vilket driv och företagsamhet det finns i dessa nioåringar! Dessutom var det signering.
 
 
 
I söndags var jag inbokad på en mycket rolig inspelning! Jag har deltagit i detta projekt i tre år nu och det handlar såklart om Brännbollsyran! Årets bidrag som vi spelade in kommer givetvis bidra till att LOKAL tar hem årets pokal. Så nu är det bara att vänta och peppa! Återkommer så småningom med färdigt reslultat. 
 
 
Igår tog jag med Filippa och en kompis på spelning då vi höll i musikquiz, när jag sedan kom hem var det dags för John att åka och spela resten av natten! Ibland ses vi typ i dörren och bara redogör vad som är gjort och vad som behöver göras. Livspussel alltså! Han åker förövrigt och spelar i hemavan idag och är borta till måndag. 
Vi andra fyra ska på fotboll, sedan gratta barnens faster Hanna och ikväll ut och titta på majbrasa. På söndag är det dans och denna eviga tvätt och byta sängkläder-dag.
 
 
Trevlig valborg på er!
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: